Economisch groei en 5 miljoen chronisch zieken

Dit artikel is het vervolg op dit eerdere artikel op deze website.

Ik ben in 2005 in Noord Oost Thailand gaanbaby gas wonen omdat daar de lucht in 2005 nog schoon was. In Nederland was ik continue ziek en kon ik niet meer leven zonder luchtreinigers en op gegeven moment zelfs niet meer met luchtreinigers. Tot eind vorig jaar gaf de Thaise overheid aan iedereen die nog geen auto had en een kleine nieuwe auto wilde kopen 100 000 baht subsidie. Mijn vriendin en haar zoon hebben daar ook gebruik van gemaakt. Door deze actie hebben miljoenen Thai hun motorfiets aan de kant gezet en staan nu de steden in Thailand helemaal vol met files. Hierdoor is de luchtvervuiling dusdanig toegenomen dat ik zonder zeer goede luchtreinigers niet meer in mijn eigen huis kan wonen.

Mijn klachten verdwijnen in moderne auto’s

Het was mij ooit in Nederland al opgevallen dat als ik in een nieuwe auto zat mijn luchtvervuilings-klachten binnen luttele minuten begonnen af te nemen. Eigenlijk was een auto voor mij destijds de beste luchtreiniger die ik mij wensen kon. Gezien mijn financiële situatie kon ik mij echter geen nieuwe auto veroorloven.
Nu ik de beschikking heb over een nieuwe auto in Thailand en ik ook weer beter wordt door de filters in die auto, ben ik gaan uitzoeken hoe dat nu mogelijk is. Daardoor stuitte ik op het volgende engelstalige artikel:
Recirculatie door luchtfilters in auto’s verminderd de blootstelling aan ultrafijnstof aanzienlijk

Luchtfiltering

Omdat ik al jarenlang bezig ben met het filteren van lucht weet ik dat naarmate de deeltjes in de lucht kleiner zijn de filters hiervoor duurder worden. Ook hebben dit soort filters weer allerlei bijwerkingen in de vorm van allergieën voor b.v. de lijm waarmee het filter in elkaar gezet is. Daarnaast zijn meer dan 99% van de filters niet in staat om deeltjes kleiner dan 0.3 micrometer te filteren. (Ter vergelijking ultrafijnstof deeltjes zijn tot 1000x kleiner dan fijnstof deeltjes.) Kortom ik maakte maar zeer langzaam vorderingen. Toen ik bovenstaand artikel over lucht recirculatie in auto’s las begon het te dagen en heb ik een klein tentje gemaakt in mijn slaapkamer waarin ik de autocabine situatie naboots met behulp van een auto interieurfilter. En dat werkt. Daardoor werd het me ook duidelijk dat de lucht in de ruimte iedere minuut door het filter moet worden gefilterd om te werken. Om deze situatie te realiseren in een woonkamer moet dus alle lucht in de kamer iedere minuut door een filter worden gerecirculeerd. Dit betekent ruwweg dat de filters en blowers voor een woonkamer ongeveer 50x en misschien wel 100x zo groot moeten zijn als je hetzelfde wilt bereiken als in een kleine autocabine. En natuurlijk moet er ook verse lucht met zuurstof van buiten bijgemengd worden.

Het volgende plaatje laat zien dat binnen 400 seconden na het aanzetten van het recirculeren van de lucht het fijnstof in een autocabine bijna geheel is verdwenen.

ImageWat zeggen producenten van luchtreinigers

Producenten van luchtreinigers die ultrafijnstof weten te filteren zeggen dat 90% van het fijnstof ultrafijnstof is. Dit betekend ruwweg dat de metingen die het RIVM doet naar fijnstof slechts het topje van de ijsberg is.

Sterk toenemede gezondheids klachten in Thailand

Ik zie momenteel in Thailand hetzelfde gebeuren als in Nederland. Mensen ontwikkelen op dit moment bij duizenden dezelfde klachten en ziektes die we ook zien bij de mensen met chronische klachten in Nederland. De geschiedenis herhaalt zich voor mij. Door mijn jarenlange persoonlijke ervaringen met luchtvervuiling kan ik nu wel concluderen dat ultrafijnstof de belangrijkste oorzaak is waarom we 5 miljoen chronisch zieken hebben in Nederland. Laat dit eens tot je doordringen. De tendens is om dit te wijten aan chemicaliën in voeding en eetgewoontes. Maagzuren zorgen ervoor dat het grootste deel van chemicaliën in voeding afgebroken worden, daarentegen worden wij dag en nacht blootgesteld aan ultrafijnstof in de buiten- en binnenlucht waartegen het lichaam veel minder afweer heeft. Verder kan iedereen zelf bepalen wat men eet, maar niet wat men inademt.

Dit is al jaren bekend

De politiek en het RIVM weten dit natuurlijk al lang. In de VS hakken ze al vele jaren langer met dit bijltje in miljoenen-steden zoals Los Angelos en New York. Autofabrikanten en oliemaatschappijen hebben het probleem in de autocabine al meer dan 10 jaar geleden opgelost. Kijk naar de meetresultaten in het plaatje hierboven en je ziet dat ze tot in detail weten wat er aan de hand is. Ook weten ze exact welke stoffen in de buitenlucht zitten en wat de gezondheidseffecten zijn om de simpele reden dat ze al een eeuwigheid bezig zijn om uitlaatgassen te analyseren . Het feit dat ze ultrafijne deeltjes filtering nooit als verkoop argument voor hun auto’s hebben gebruikt spreekt natuurlijk ook boekdelen. Om hun handel te beschermen zullen ze hun lobby inzetten om wat mensen zoals ik aantonen naar het land der fabelen te verwijzen.

De achterliggende agenda

Politici hebben hun bestaansrecht te danken aan economische groei. Op het moment dat een politicus gaat roepen dat we economische krimp moeten hebben is het gedaan met zijn carrière. De rijken der aarde hebben daarom besloten om het probleem van de luchtverontreiniging te gebruiken om hun probleem op te lossen en hun geheime bevolkings-reductie agenda uit te voeren. De rijken der aarde beschikken immers over peperdure voertuigen en huizen met de modernste luchtreinigers en airconditioning apparatuur. Ik stond 10 jaar geleden op het binnenhof te demonstreren en wat mij toen opviel was dat ik me daar zo goed voelde. Een kennis van mij die in Den Haag woont en ook enorm lijdt onder luchtvervuiling gaat altijd op de fiets naar Wassenaar omdat daar de lucht zo goed is. Bijna de hele koninklijke familie woont tegenwoordig in Wassenaar. En als ze daar niet zitten dan zitten ze in Argentinië, ook een van de plekken op de wereld waar de lucht nog schoon is. Dan kun je gevoeglijk aannemen dat ook het huis in Griekenland op een zeer schone plek staat.

Persoonlijke verantwoordelijkheid

Iedereen die met zijn auto naar de benzine pomp rijdt zal na het lezen van dit verhaal hopelijk beseffen dat hij of zij medeverantwoordelijk is voor al die chronisch zieken in Nederland. Daarnaast zou een ieder al moeten beseffen dat door benzine te kopen men ook verantwoordelijk is voor het in stand houden van de olie-oorlogen in het midden oosten waar nog steeds dagelijks velen de dood vinden.

De grote leugen

Deze ultrafijnstof vervuiling is al meer dan 20 jaar bekend bij overheid en RIVM omdat met de komst van de katalysator op de auto dit probleem is ontstaan. Voor die tijd kon ieder met eigen ogen zien wat voor een stinkende rookwolken er uit de uitlaat van auto’s kwam. Nadat er katalysatoren op auto’s werden gezet komen de zwarte rookwolken als onzichtbare, reukloze en onmeetbare ultrafijne deeltjes naar buiten. We worden dus al 20 jaar voor de gek gehouden door de  auto-, olie-industrie en overheid. De overheid is daarmee in mijn ogen het meeste schuldig omdat zij geen regelgeving hebben gemaakt voor dit probleem. En tot overmaat van ramp, wat dus ook weer de eugenetica agenda bewijst, stoot de nieuwe generatie auto’s 1000x meer ultrafijnstof uit dan de oudere auto’s

Mijn persoonlijke ervaringen

Ik weet wat er met mijn lichaam gebeurt als ik wordt blootgesteld aan ultrafijnstof. De klachtenlijst is erg lang. Op moment van dit schrijven lig ik nog steeds op mijn rug met een rug-hernia die ook direct veroorzaakt werd door ultrafijnstof. Er is op dit moment zelfs een wereldwijde rug-hernia epidemie. Van een mede patiënt heb ik een lijst gezien van meer dan 60 klachten die weggingen als ze niet meer blootgesteld werd aan ultrafijnstof. Ultrafijnstof valt het zenuwgestel aan, het beschadigd hersencellen en veroorzaakt ontstekingen overal in het lichaam. Het is ook vergelijkbaar met een virus in een computer, maar dan in de menselijke hersenen. Ik heb vaak klachten die duidelijk aantonen dat de problemen zich in de hersenen voortdoen. Bijvoorbeeld symmetrische eczeem plekjes op het lichaam zowel rechts als links. Een ander voorbeeld zijn gezichtsstoornissen waardoor ik in beide ogen een klein stukje zicht mis voor een korte tijd. Als ik dan mijn ogen sluit zie ik nog steeds de contouren van datzelfde missende stukje zicht en in beide ogen identiek.  Dat bijna niemand de impact van ultrafijnstof voelt komt doordat dit stof bijna moleculair fijn is en het heel langzaam problemen gaat geven. Dat ik dit wel voel is omdat ik als kind al DNA beschadiging heb opgelopen als ongeboren kind. Zie hiervoor het artikel dat ik al een aantal jaren geleden geschreven heb: Mijn geschiedenis over wat hieraan vooraf ging,

Hoe er gewerkt wordt om hun doel te bereiken

Om te laten zien hoe de olie-industrie werkt is het aan te bevelen om deze documentaire te bekijken waarin de superrijke Koch Brothers. een van de grootste vervuilers ter wereld, die de super-giftige Tarsands olie exploiteren, iedereen omkoopt om maar door te kunnen blijven vervuilen. Ook onze Koninklijke Shell is daar natuurlijk een grote speler.

Ultrafijnstof rapport

Ik vond ook het volgende document op internet waaruit blijkt dat er nu eindelijk een heel klein beetje onderzoek gedaan wordt naar ultrafijnstof.

Her feit dat we hier geen dagelijkse meetgegevens van zien van het RIVM is een teken aan de wand.

16 gedachten over “Economisch groei en 5 miljoen chronisch zieken

  1. Pingback: Best Best » Blog Archive » Ultra fijnstof groter probleem dan gedacht

  2. De Koch Brothers zijn gewoon twee broers die zeer kundig op hun eigen zaak en portemonee hebben gepast zonder op de Wallstreet Beurs te worden beetgenomen :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Koch_Industries
    “Charles and David H. Koch each own 42% of Koch Industries, and Charles has stated that the company will publicly offer shares “literally over my dead body”.[5]
    [5] Fisher, Daniel (Mar. 13, 2006). “Mr. Big”, pp. 24–26. Forbes. Online summary for calendar year 2005 at [1].
    [1] “Koch Industries Welcomes 2009 Leadership Kansas Class” (PDF). Retrieved 2011-07-23.

    Shell daarentegen is ook een verlengstuk van de Bilderbergers en geheime diensten.

  3. Destijds VROM wist van alle luchtverontreinigingen. Grootste boosdoeners bv in R’dam en omgeving zijn de vrachtschepen die vuile olie verbranden. Die zijn nog erger dan vliegtuigen. De auto’s is naar verhouding een kleine vervuiler tov vrachtschepen – binnenvaart/zeevaart – vliegtuigen en de diverse vervuilende industrieën – zelfs de kassen met destijds vervuilde olie waren behoorlijke vervuilers

    • Die vrachtschepen staan niet in de file voor je deur. Als ik de Google layer voor NO2 van december 2013 bekijk dan zie ik dat de vervuiling nu vrijwel de hele planeet bedekt. Alleen midden op de oceanen en grote dunbevolkte gebieden zoals Tibet en zo zijn nog schoon. De vervuiling wordt door de straalstroom meegenomen en wereldwijd verspreid. Datzelfde gebeurt met de radioactiviteit van Fukushima waar we de komende jaren de gevolgen van gaan zien.

  4. PvdA Eerlijk delen: 1.000.000.000.000 dollar naar aandeelhouders in dood en armoede.
    Posted on February 28, 2014 by Steve Brown
    De stem van het volk
    PvdA en VVD Vrije Marktwerking is Top: 3.8 Biljoen Foetsie in de zakken van de Ultra-Rijken en 130 miljoen arbeiders vermoord.

    (Door Peter de Waard en bewerkt door de op ontploffende staande waarheidscommissie)

    Amsterdam-Noir- Poverty, A Study of Town Life is weer springlevend in “Banana-Fraude-Nederland”.
    Terwijl arme gepensioneerden, eerlijke werkenden, schoolverlaters, consumenten en hongerende uitkeringstrekkers nog hun wonden van de ‘Jan met de Pet crisis’ likken, de NOS iedere week samen met de ‘VVD Valse Nicht Albert Verlinde’ een Koningsfeest viert, Mark Rutte ‘Captain- Coke-Gordon’ belt voor advies kunnen de aandeelhouders zich rijker dan Ultra-rijk rekenen: ‘ik hou van Holland’.
    Niet alleen staan de beursindices op vele markten weer op recordniveau, ook hebben beleggers in 2013 voor het eerst in de geschiedenis meer dan 1 biljoen dollar (dat is duizend miljard dollar ) aan ‘Rat in pakdividend’ uitgekeerd gekregen.
 De Bonussen aan de CEO’s ‘Ratten pak’ naar voor ‘Jan met de Pet’ niet te bevatten hoogte zijn gestegen. Crisis? Voor wie dan?

    Continue reading → Volksnieuws uit Amsterdam-Noir

    zie: http://stevenbrownsblog.wordpress.com/2014/02/28/pvda-eerlijk-delen-1-000-000-000-000-dollar-naar-aandeelhouders-in-dood-en-armoede/

  5. Goed dat je dit onder de aandacht blijft brengen.Ik hoop dat het eens opgepakt word.En wat de kanker betreft heb je ook gelijk de behandeling zorgt dat het daarna explosief terug komt.Daarom remmen ze ook alles zodat mensen zo lang ze leven klant blijven.Net als de zon weg word gehaald ook kankerverwekkend is maar dat intereseert ze geen reet zolang er aan word verdiend.daarom moesten we ook allemaal sunblockers smeren zodat je het juist krijgt en vitamine d gebrek krijgt wat de kanker ook weer bevordert.Goedkope middelen die werken daar hebben ze een broertje dood aan dat levert niets op.Gezonde mensen ook niet dus ze hebben ons liever ziek.Ben blij dat Putin die smerige GMO’s in de ban heeft gedaan dat gif vreten we hier ook allemaal.Misschien dat ze hier ook eens gaan nadenken als men nog kan denken.

  6. In de uitlaatkatalysator onstaan platina- rhodiium en palladiumalkyden etc. Deze schijnen vele malen giftiger te zijn dan tetraethyllood en andere loodalkyden en zijn chronisch werkende zenuwgiffen die uiteindelijk wat schadelijkheid betreft niet onderdoen voor zenuwgassen. De metaalverbindingen zijn vele malen allergener dan de metalen zelf en hun kankerverwekkende en DNA, RNA en hormoonevenwichten aantastende werkingen zullen ook wel vele malen sterker zijn.

    Leve de tunnels en tunnelbakken onder het groengras, de fluitfuut en de boekoe en de slecht werkende geluidschermen waarin en waartussen de automobilisten extra vergiftigd worden. Vele miljarden extra van de accijnzen betalende automobilisten om de automobilisten extra te vergiftigen.

  7. Aan de schrijver van dit Blog, zou je er eens over willen vertellen in mijn programma Free Speech on air? mijn Skype is freespeechonair! Ik hoor het wel! Het is verschrikkelijk allemaal wat je hier verteld en ik heb je ook al vaak zien schrijven onder de naam loveulongtime maar geen aandacht voor het onderwerp zien krijgen, ufo’s onder het ijs en demminks dna in de massagraven van sebrinica zijn belangrijker, begrijp je?

  8. Geweldige informatie, dank! Ik vroeg me af of je ook een filter kan aanraden wat in jouw ervaring het beste is van alle niet zo geweldig helpende filters … ?
    Iets wat praktisch dan nog een beetje werkt???
    Dank!

    • IQ air heeft tegenwoordig goeie filters, maar erg duur. Ik vaar redelijk wel met de auto interieurfilters, maar die houden ook niet alles tegen. Het grote probleem is dat ook hier de protocollen bepalen wat er gemeten wordt. Alles beneden de 0.3 micrometer bestond gewoon niet. Toen er ultrafijnstof meters beschikbaar kwamen begon men dat wel te zien.

      Het is heel simpel: giftig stof, des te kleiner, des te gevaarlijker, omdat het lichaam het niet kan tegenhouden. De meeste filters houden tot 0.3 micrometer tegen, kleinere deeltje laten ze gewoon door en daarbij produceren ze meestal ook vaak weer ultrafijnstof wat van het filtermateriaal zelf afkomt.

      De mensen die filters verkopen weten dat allemaal ook gewoon niet. Voor mij is het trial and error om een goed filter te kopen. De meeste filters en luchtreiniegers werken niet, maar je kunt het filter of de luchtreiniger niet teruggeven als het niet werkt. voor mensen met astma of niet ernsdtige allergien waar de deeltje hoog in de longen irritaie geven werkt een slecht filter nog wel wat.

  9. Mooi artikel
    Als leverancier van klimaatinstallatie zal ik zeker meer aandacht aan de filtering van ultrafijnstof schenken. Ik promoot al jaren dat er meer lucht ingebouwen moet om een goed leef klimaat te krijgen. helaas is 50x per minuut niet te realiseren maar een zgn boost funktie is e.e.a. wel te bedenken.

    Over de bezine dat dit veel ultrafijnstof uitstoot is een bekend gegeven echter hoe zit het met diesel. Deze wordt in NL altijd als grootste vervuiler gezien. Terwijl diesel zunniger in verbruik is wordt bezine hier door je strot geduwd ( vangen ze natuurlijk ook meer btw) .
    Eingelijk moeten ze niet de CO2 uitstoot per km opgeven maar de uitstoot van ultrafijnstof en dan niet op basis van lab waarde maar van praktijk testen in het dagelijks gebruik.

    Al met al zie dat alles met elkaar samenhangt maar 1 ding moet je ook onder ogen zien dat is de overbevolking. Ook deze groei ook te snel als al die mensen dezelfde welvaart wilt gegeven. Een welvaart die vastgelegd is door ja door wie we weten het wel de businessmodellen om geld te verdienen en nog rijker te worden en dan zeggen dat ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn.

  10. Pingback: Luchtvervuiling door ultrafijnstof: oorzaak van veel gezondheidsklachten | Lang Leve Europa!

  11. Pingback: BOINNK!!! | Is het u ook al opgevallen dat duizenden mensen al maandenlang ‘verkouden’ zijn?

  12. Pingback: Niet CO2 maar luchtvervuiling is de oorzaak van klimaatverandering | Schaf de rente af

Plaats een reactie